Æblekagecupcakes

23 Mar

Disse æblekage cupcakes er lavet stort set på sammen måde, som mine gulerodscupcakes, dog med grove stykker æbler i stedet. Jeg synes der endte med at komme lidt for meget forsting på (dog var alle ikke enige i dette🙂 ), fordi at kagerne var faldet lidt sammen i midten. Jeg tror derfor at jeg vil smøre frostingen på næste gang, så forholdet ml. kage og frosting er bedre.

Ingredienser:

– 300 g. sukker

– 3 æg

– 3 dl. solsikkeolie olie

– 300 g. hvedemel

– 1 tsk. natron

– 1 tsk. bagepulver

– 2 tsk. kanel

– ½ tsk. salt

– 200 g. æble i tern (vendt i mere kanel)

Creme cheese frosting:

– 300 g. flormelis

– 50 g. blødt smør

– 125 g. flødeost

– 2 tsk. vanillesukker

Fremgangsmåde:

Ovnen tændes på 175 grader.

Æg, sukker og olie piskes grundigt sammen.

Resten af ingredienserne (bortset fra æble) blandes i.

Dejen fordeles ud i muffinsforme (de skal kun fyldes ca. halvt op) og æblerne kommes i og presses lidt ned i kagen.

De bages herefter i ca. 20 min.

Når cupcakesne er afkølet lavet frostingen.

Det bløde smør røres sammen med flormelis og vanille med en elpisker, hvorefter flødeosten tilsættes og det piskes let og luftigt.

Herefter spørjtes frostingen ud på kagerne. Jeg havde malet et par streger med rød og gul frugtfarve i min sprøjtepose, hvilket dem dem den lidt stribede effekt. Ideen fik jeg her.

Derudover er de pyntet med små hjemmelavede hjerter og blomster af fondant.

Skriv et svar

