Lagkage m. vanillecreme og solbær

21 Feb

Hold da op hvor er jeg bagud med bloggingen, har simpelhen ikke kunne overskue det her på det sidste. Synes det har været hårdt at starte skole, så det er også begrænset hvor meget spændende mad der er blevet lavet herhjemme på det sidste.

Denne lagkage lavede jeg til min nevøs fødselsdag for flere uger siden. Opskriften er som denne her, bare med solbær i stedet for hindbær. Jeg lavede desuden bundene af 4 æg i stedet, så ddet passede med en lille springform.

Kagen er overtrukket og pyntet med MMF, og jeg er faktisk ganske tilfreds med resultatet. Jeg brugte mine nye udstikkere, som jeg havde købt på eBay og ikke betalt særlig meget for.

Som jeg vidst har nævnt før, synes jeg ikke selv af MMF smager særlig godt, så jeg har det ik

ke så godt med at bruge det. Det er kun fordi det er 1000 gange lettere at arbejde med end marcipan. Jeg prøvede at komme lidt mandelessens i, for a få det til at smage bedre, men det gjorde ikke det store. Jeg synes det er for sødt og tager smagen væk fra kagen. Jeg tænker at næste gang vil jeg prøve at blande lidt marcipan i fondanten, så det forhåbenlig smager lidt bedre.

2 kommentarer to “Lagkage m. vanillecreme og solbær”

  1. Jane juli 13, 2012 hos 10:25 am #

    Bare et lille tip til MMF’en nu du synes den er for sød. Jeg bruger ofte citronolie, når jeg laver den. Det giver en lidt mere frisk smag og knap så sød. Jane

    • fiemad juli 19, 2012 hos 8:12 am #

      Det var da en god idé. Det vil jeg prøve næste gang🙂
      Tak.

Skriv et svar

