Müslibarer

1 Feb

Jeg skal starte skole i morgen, så har haft et par fridage her i starten af ugen, så jeg har kunnet forberede mig på mit nye liv. Det bliver lidt af en omvæltning af skulle studere igen, efter at have arbejdet fuldtid i 4 år. Men jeg ser frem til det og glæder mig til at studere igen. Livet som studerende involverer også madpakke, så det har jeg også haft tid til at forberede de her dage.

Har fået bagt bagels samt lavet disse müslibarer. Første forsøg kiksede lidt, da jeg ikke havde kommet nok honning i, så det blev derfor til müsli, men så har vi også til morgenmaden, så det var ikke så slemt alligevel🙂

De er ikke så pæne, som dem man køber, men de smager godt, er billige og så ved jeg hvad der er i, hvilket bestemt er at foretrække. De er til at have med, så jeg kan få en lille snack i løbet at dagen.

Jeg har allerede planlagt at de næste skal være med tranebær og hvid chokolade.

Ingredienser (ca. 10 stk.):

– 200 g. honning

– 200 g. havregryn (gerne grovvalsede)

– 25 g. solsikkekerner

– 25 g. hakkede mandler

– 25 g. kokos

– 25 g. græskarkerner

– 25 g. hakkede soltørrede abrikoser

Fremgangsmåde:

Ovnen tændes på 130 grader.

Honningen smeltes i en gryde og resten af ingredienserne blandes i.

Det hele fordeles i en lille bradepande eller ildfast fad, som stilles i ovnen i 1 time.

Herefter køles de helt ned, inden de skæres ud og overtrækkes med chokolade.

Skriv et svar

