Chokoladefondant

4 Jan

Som årets nytårsdessert valgte jeg at lave chokoladefondant, eller kage med blødende indre som den også kaldes. Mmmn gotta love chocolate🙂

Kagerne blev serveret med is (som til en forandring var købt, ved godt det er skuffende at jeg ikke havde lavet den selv), hindbærcouili og ristede mandler.

Ingredienser (12 stk.):
– 200 g. chokolade
– 200 g. smør
– 4 stk past.  æg
– 4 stk. past. æggeblommer
– 100 g. mel
– 200 g. sukker
– Smør & kakao til formene

Fremgangsmåde:
Æg & sukker piskes luftigt.
Smør & chokolade smeltes & melet sigtes i.
Chokolademassen hældes i æggeblandingen langsomt, mens der røres rundt.
Formene fyldes & stilles i køleren i 20 min.
Bages ved 200 grader i 10-12 min.

Jeg bagte dem i mine små silikone hjerteforme, fordi de er nemmest at håndtere når de er enkeltvis.

Jeg havde glemt hvor mange der bliver at sådan en portion, så selvom de kun var 5 pers., lavede jeg 12 stk.

Resten blev spist dagen efter sammen med kransekagerester og Sound og Music i fjerneren🙂

Skriv et svar

