Mini cupcakes

2 Jan

I julegave fik jeg blandt andet nogle mini muffinsforme, så dem var jeg simpelhen nødt til at afprøve da vi holdt julefrokost. Jeg bagte disse super skønne cupcakes, som vi fik til kaffen.

Opskriften er denne her, hvor jeg af 1/3 portion fik ca. 30 af de små kager. Jeg lavede ½ portion af frostingen, for det skulle der ikke spares på. Er helt vild med den der creme cheese frosting🙂 Jeg valgte af farve nogle af dem med blå pastafarva, så de passede til aftenens farvetema, der var blå og hvid. Jeg sprøjtede først dem med hvid frosting og fordi jeg genbrugte sprøjteposen, var der en rest hvid tilbage i, der gjorde at nogle af de blå nærmest blev to-farvet.

Mine forældre synes de var så søde, at de bestilte en omgang mini cupcakes til deres brunch fødsesdag nytårsaftens dag. ja de har begge fødselsdag d. 31/12🙂

Her valgte jeg at lave kraftige chokoladecupcakes med hindbærsmørcreme. Som altid glemte jeg at tage billeder af dem inden de forsvandt.

Men opskriften til kagerne var denne her (uden bær og hvid choko), hvor jeg af en portion fik knap 50 af de små. Frostingen var en klassisk smørcreme, hvor jeg i stedet for at tilsætte mælk, brugte afkølet hindbærcouili. Resultatet blev super og den tunge chokoladekage fungerede super med den friske frosting. De skal bestemt laves igen, og så må jeg sørge for at tage et billede af dem denne gang.

Skriv et svar

