Flere julegodter

5 Dec

Ud over honningkagerne, lavede vi også havregrynskugler.

Jeg lavede massen lørdag, satte den på køl og så trillede vi dem søndag formiddag. Jeg kom ikke rom i, da det jo også var til ham, så erstattede det bare med mælk.

Nogle af dem blev trillet i kokos, fordi dert synes jeg smager bedst. Men da min nevø ikke kunne lide kokos, blev resten trillet i sukker, som jeg havde farvet gul og grøn med pastafarve.

Jeg tror min nevø synes det var sjovt at lave og han fik også nogle af dem med hjem til at vise frem. Søndag eftermiddag kom min familie til glögg og æbleskiver samt de andre lækre ting vi havde fået lavet. Men da min mor har glutenallergi, og derfor ikke spiser nogle af disse ting, måtte jeg lave noget andet til hende. Valget faldt på kransekage petit-fours, for det ved jeg hun godt kan lide.


Jeg sprøjtede dem ud som hjerter (hvis det er til at se) og undlod hasselnødden. Jeg lavede dem torsdag aften og så røg de ind tur i fryseren, for det har jeg hørt de har godt af. Derefter tøede jeg dem op og dyppede bunden i chokolade.

Skriv et svar

