Pestosnegle

28 Nov

Jeg er begyndt at bage boller, så vi hele tiden har nogle i fryseren. På den måde har vi altid til morgenmad i weekenden og den slags. Da jeg skulle bage en omgang grovboller, besluttede jeg mig for også at lave en omgang pestosnegle, da vi havde et halvt glas pesto i køleren, som gerne skulle bruges.

Opskriften er lavet udfra denne på grovboller, som er sådan meget standard, og den jeg bruger oftest, når jeg ikke lige føler for at kaste mig over noget nyt🙂

Når dejen har hævet første gang, rulles den ud og smøres med pesto. Herefter rulles den til en pølse og skæres i skiver, som så får lov at hæve lidt endnu.

Ovnen varmes op til 225 grader, sneglene sættes ing og der skrues ned til 175 grader og de bages i ca. 20 min.

Jeg kom kun pesto i, men vil nok anbefale at man også kommer noget ost i (fx mozarella), da jeg tror det vil være rigtig lækkert.

Sneglene er gode som tilbehør til maden, men kan også skæres over på midten og spises som en sandwich med fx parmaskinke i, hvilket bestemt kan anbefales🙂

Skriv et svar

