Red velvet cupcakes

14 Nov

Efter mine gulerodscupcakes i sidste weekend, har jeg simpelthen cravet frosting hele ugen. Derfor var jeg nødt til at bage nogle nye cupcakes med samme slags frosting. Valget faldt på disse red velvel cupcakes, selvom de ikke blev så røde som jeg gerne ville have haft dem. Jeg opdagede midtvejs i bagningen at jeg kun havde en lille smule rød farve tilbage. De ligner derfor nærmere chokolade cupcakes, men de har dog et rødt skær.

Opskriften er delvist fra min Humminbird bog og fra en cupcake bog jeg købte i USA i sommers.

Ingredienser (16 stk.):

– 120 g. olie (eller smør)

– 2 æg

– 300 g. sukker

– 300 g. hvedemel

– 20 g. kakao

– 1 tsk. natron

–  2 spk. vineddike

– 2 tsk. vanillesukker

– 2,5 dl. kærnemælk

Frosting:

– 300 g. flormelis

– 50 g. blødt smør

– 125 g. flødeost

– 2 tsk. vanillesukker

Pynt: Lyserøde hjerter og krymmel

Fremgangsmåde:

Olie, æg og sukker piskes skummende.

Eddiken tilsættes.

Alle de tørre ingredienser blandes sammen i en seperat skål og tilsættes blandingen langsomt mens der  fortsat piskes.

Kærnemælken tilsættes og der røres til det hele er blandet sammen.

Til sidst tilsættes frugtfarve indtil det har den ønskede intese røde farve.

NB! der skal tilsættes ret meget, fordi at når de bages trænger farven fra kakaoen igennem og gør dem mørkere.

Dejen fordelen i muffinsforme og bages i ca. 20 min. ved 175 grader.

    

Når cupcakesne er afkølet lavet frostingen.

Det bløde smør røres sammen med flormelis og vanille med en elpisker, hvorefter flødeosten tilsættes og det piskes let og luftigt.

Herefter spørjtes frostingen ud på kagerne og pynten drysses over. Man kan også vælge at smøres frostingen på kagerne i stedet.

Skriv et svar

