Peach melba boller

24 Oct

Nu er der efterhånden gået lidt tid, hvor jeg ike har opdateret bloggen, hvilket har skyldtes forskellige ting. Jeg har blandt andet været på en dejlig ferie i Milano, været optaget af fagprøve og andre ting. Men nu kommer der lidt igen🙂 I denne weekend var vi bare hjemme og hyggede og selvom jeg var syg, fik vi alligevel lavet lidt forskelligt mad og huskede at tage billeder af det🙂

Disse boller lavede jeg i går formiddags, så vi fik dem til en slags brunch.

Ingredienser (10 stk.):

– 250 g. hvedemel

– 75 g. grahamsmel

– 150 g. havregryn

– 25 g. tørgær

– 2 dl. vand

– 1 dl. peach melba youghurt

– 1 spk. olie

– 1 tsk. salt

– 1 tsk. sukker

Fremgangsmåde:

De 2 slags mel, havregryn og gær blandes sammen i en skål. I en anden skål blandes vand, youghurt, olie og salt sammen. Herefter tilsættes melet lidt af gangen og dejen blandes sammen indtil den har den rigtige konsistens, som skal være blød og ikke klistret.

Herefter vendes dejen ud på bordet og æltes godt igennem.

Dejen hældes tilbage i skålen og stilles til hævning et lunt sted i 45 min.

Herefter formes dejen til boller, der så skal hæve yderligere 30 min.

Ovnen  opvarmes til 180 grader, mens bollerne pensles m. sammenpisket æg eller mælk og drysses med havregryn og sesamfrø.

De bages i ca. 12-15 min indtil de er gyldne og lyder hule når man banker dem i bunden.

Skriv et svar

