Lagkage til kærestens arbejde

1 Sep

Min kæreste havde sidste dag på arbejdet i går, så derfor havde han bestilt lagkage hos mig🙂

Det skulle være en kage med lyse bunde, hindbærfromage + hindbærsyltetøj, makroner & vanillecreme.

Opskriften kan ses her, men jeg lavede bare en lidt større portion af bundene, så jeg brugte 4 æg i stedet for 3 osv.

Kagen er overtrukket med MMF og pyntet med royal icing og et bånd af MMF farvet med blå pastafarve.

Opskriften på fondant kan ses her.

Kæresten kunne melde tilbage at det smagte rigtig godt og ikke var alt for sødt, så det er jo meget positivt.

Han arbejede på Leo Pharma, så det skulle kagen også afspejle. Han havde derfor selv valgt at der skulle dette logo på, som er lavet af royal icing.

Jeg forsøgte at skrive farvel også i royal icing, men det kiksede lidt, da tyllen pludselig sprang af sprøjteposen, så der røg icing ud over det hele😦

Men jeg forsøgte at rede den og resultatet blev nogenlunde.

Skriv et svar

