Muffins m. blåbær & chokolade

6 Jun

De her muffins lavede jeg med chokoladestykker og blåbær i. Jeg brugte ca. 100 g. blåbær, men synes godt der kunne være flere blåbær i.

Jeg lavede dem i enkelte silikoneforme, der er lidt større end normalt og dem fik jeg 9 af. Så jeg tror det passer med 12 af alm. størrelse.

Ingredienser (ca. 12 stk.):

– 3 æg

– 100 g. sukker

– 100 g. brun farin

– 150 g. becel

– 150 g. mel

– 1 tsk. vanillesukker

– 1 tsk. bagepulver

– 100 – 200 g. blåbær (friske el. optøede)

– 100 g. mørk chokolade

Fremgangsmåde:

Æggene piskes luftige sammen med de 2 slags sukker. Becel tilsættes og der røres yderligere. Mel, vanille & bagepulver sigtes i og der røres.

Chokoladen grofthakkes og vendes i dejen og herefter fordeles dejen i formene. Til sidst kommes blåbærene i kagerne og de bages i en varm ovnpå 180 grader i ca. 20 min.

Skriv et svar

