Pastasalat m. kylling, bacon & karrydressing

15 Apr

Dette er en af min yndlings pastasalater og den er super nem, fordi man kan lave en stor portion ad gangen og så have til flere dage eller til madpakken. Her er opskriften som jeg normalt laver den, men man kan dybetset tilsætte alle slags grøntsager, alt afhængig af hvad man har lyst til.

Der er desværre ingen billeder, for de blev ikke særlig gode. Jeg havde forsøgt at tage dem med min mobil, men det tror jeg er noget jeg skal arbejde lidt med, før det bliver godt.

Ingredienser (ca. 4 pers.):

– 500 g. pasta (jeg bruger gerne fuldkorns)

– 2 kyllingebryster

– 2 pk. bacon i skiver

– 1 pk. spæde salatblade

– 1 agurk

– 3 gulerødder

– 2 røde peberfrugter

Dressing:

– 500 g. creme fraïche (jeg bruger 6 %, for at spare på kalorierne)

– 3 spk. mayonnaisse

– 2 spk. dijon sennep

– 1 spk. citronsaft

– ½ tsk. sukker

– ca 1 tsk. salt + 1 tsk. peber (smages til)

– Karry tilpasses alt efter hvor kraftig en smag man ønsker (jeg bruger ca. 3-4 spk.)

– 1 spk. gurkemeje

Fremgangsmåde:

Pastaen koges og stilles til afkøling. Kyllingen skæres i små stykker og svitses på en pande i lidt salt & peber.

Baconen steges og køles af. Gulerødderne rives (jeg bruger den fine side af rivejernet), peberfrugt & agurk skæres i tern. Det hele kommes op i en skål sammen med pastaen, kylling og baconen rives i mindre stykker.

Alle ingredienser til dressingen rørres sammen, den smages til & vendes sammen med salaten.

Pastasalaten kan sagtens holde sig på køl et par dage. Den serveres evt. med brød.

Skriv et svar

