Nem madpakkepizza

16 Mar

Jeg er på skole i øjeblikket og det betyder at jeg skal have madpakke med, da jeg ikke har råd tid at købe mad hver dag. Jeg er virkelig ikke fan af at skulle have det med, både fordi jeg ikke gider lave det om morgenen og ikke synes det er så lækkert at den skal ligge flere timer i en taske inden man spiser den.

Jeg har dog fået anbefalet denne super smarte måde, hvorpå man kan lave lækre minipizzaer til madpakken, som man kan lave om aftenen og lave flere af gangen. På den måde er det bare at tage pakken ud af køleskabet og ned i tasken og den holder sig faktisk rigtig godt i løbet af dagen. Fordelen er også at man kan lave alle mulige forskellige varianter og på den måde går der langt tid, før man bliver træt af det.

Hele idéen er at den består af et pitabrød som bund og så med fyld på. Jeg køber dem i 12 pk. fra Fakta, da jeg synes det er de bedste til den pris. Jeg har skrevet grundopskriften her samt et par forslag. Jeg har lavet dem med kartoffel & pesto og med skinke, på nedenstående billeder. Det kan helst sikkert anbefales at prøve den madpakkeløsning.

 

 

 

 

 

Ingredienser (12 stk.):

– 12 pitabrød (jeg bruger de grove)

– Ca. 2/3 af et glas pizzasauce

– Ca. 2/3 pk. revet ost (jeg blander en light og en alm. ost)

– Oregano og timian

Muligt fyld:

– Skinke og evt. grøntsag

– Kartoffel & pesto

– Kartoffel, bacon & rosmarin

– Soltørrede tomater & frisk mozzarella (her undlades den revede ost)

– Cocktailpølser & grøntsag

+ 1 mio. andre kombinationer

Fremgangsmåde:

Pitabrødne lægges på en bageplade og smøres med tomatsaucen. Det er vigtigt at der kommer rigeligt sauce på, da det gør at de ikke bliver tørre. Fyldet kommes på (hvis det er kartofler skal de skæres i ultra tynde skiver og tørres grundigt i køkkenrulle inden) og osten på toppen.

 

 

 

 

 

Bages i 15 min. ved 225 grader.

Opbevares i køleskabet indtil brug.

Skriv et svar

