Ris a la mande

25 Oct

Ingredienser (ca. 4 pers.):

– 1 portion risengrød (ca. 400 g.)

– 1 creme fine til piskning

– 1 vanillestang

– Sødemiddel

– 50 g. hakkede mandler

Fremgangsmåde:

Jeg havde lavet en portion risengrød dagen i forvejen. Den havde jeg lavet på minimælk for at spare på kalorierne, og selvom det godt kunne smages, var den faktisk ganske ok. (tip. hvis man kun skal bruge risengrøden til ris a la mande, kan det anbefales at smide en vanillestang med i gryden, mens grøden koges).

Creme finen piskes på samme måde som en alm. piskefløde. Jeg var faktisk positivt overrasket over smagen, da jeg ikke havde prøvet at bruge creme fine til desserter før.

Vanille skrabes ud og blandes i “fløden” sammen med sødemidlen. Jeg ved ikke præcist hvor meget jeg brugte, så tilsæt lidt ad gangen og smag dig frem.

Risengrøden blandes med skummen til man synes det har den rette blanding af ris & fløde. Jeg kan bedst lide det er ca. halvt af hver.

Til sidst blandes mandlerne i og der prøvesmages.

Skriv et svar

