Nem brombærkage

14 Oct

Jeg lavede denne kage fordi jeg havde lyst til noget sødt en dag og så sammensatte jeg den ud fra hvad jeg havde. Derfor er den nem at lave.

Ingredienser (2 pers.):

– 4 ladyfingers

– 1/4 l. piskefløde

– 1 spk. vanillesukker

– 2 spk. sukker

– Ca. 100 g. frosne bær (jeg brugte brombær, men alle slags kan bruges)

– Likør (jeg brugte en standard kaffelikør, men alle slags kan bruges alt efter hvad man har i skabet.)

– Chokolade til pynt

Sådan gjorde jeg:

Bærene tøes op i microvnen (de skal have et par minutter) og moses let med en gaffel.

Fløden piskes sammen med sukker & vanille.

Ladyfingers overhældes m. likør på den ene side & lægges i et fad m. den side nedad. Noget af saften fra bærene hældes over ladyfingrene på den side der nu ligger op ad.

Halvdelen af flødeskummen fordeles ud over fingrene, hvorefter endnu et lag fingre, m. likør på den ene side & bærsaft på den anden, lægges ovenpå. Til sidst lægges resten af flødeskummet ovenpå.

Bærene fordeles ud på flødeskummet & chokoladen rives m. en kartoffelskræller ud over kagen.

Den stilles i køleskabet i et kvarters tid indtil den skal serveres.

Skriv et svar

