Flødeboller

8 Oct

Ingredienser (15 stk.):

– 150 g. marcipan (jeg kan ikke lide bunden er for tyk, men hvis man ønsker en tykkere bund – bruges mere marcipan)

– 225 g. sukker

– 0,75 dl. vand

– 3 pasteuriserede æggehvider

– ca. 200 g. god mørk chokolade

Sådan gør man:

Marcipanen skæres i skiver og trykkes flade. De bages 5 min. ved 180 grader.

Sukker og vand kommes i en kasserolle og bringes i kog. Det skal koge i 2 min.

Æggehviderne piskes let og sukkerlagen tilsættes langsomt. Det skal piskes i ca. 15 min. ved middelhastighed indtil det har den rigtige guf-konsistens.

Guffen sprøjtes på bundene med en sprøjtepose og de bages 5 min. i oven på 180 grader.

Når flødebollerne er helt afkølet,  smeltes chokoladen  i et vandbad og flødebollerne skal nu overtrækkes med

chokoladen.

Den bedste måde at gøre det på, er at sætte flødebollen på en hulske, holde den ind over skålen og forsigtigt hælde chokoladen over med en ske til de er helt dækket.

Skriv et svar

